Followers

Friday, January 13, 2012

MAKSUD PEMBERIAN/HADIAH LELAKI KEPADA PEREMPUAN

 ✔ JAM TANGAN → Tanda mengingati setiap masa dan waktu,



✔ CINCIN → Tanda ikatan kasih yang abadi,


✔ GELANG → Tanda mesra,


✔ RANTAI LEHER → Ikatan cinta yang perlu perhatian,


✔ SUBANG → Tanda penghargaan dan penghormatan,



✔ KASUT → Sentiasa mengambil berat/prihatin,


✔ PAKAIAN/KAIN → Semoga kasih berkekalan dan dekat selalu,


✔ PAYUNG → Tanda kasih dan sentiasa ingin melindungi,



✔ MINYAK WANGI → Tanda cinta,


✔ BINGKAI GAMBAR → Sentiasa merindu dan tak ingin berjauhan,


✔ BUKU → Bersifat terbuka dan bertolak ansur,

✔ BUNGA → Tanda perkenalan dan tanda sayang,



✔ COKLAT → Semanis cintamu,



✔ LAGU/CD/KAD UCAPAN → Mengabadikan cinta dan kenangan,





✔ SEJADAH DAN AL-QURAN → Tandanya kekasihnya itu menyayanginya dunia dan akhirat,





✔ HANDPHONE → Tandanya kau jangan lari dari ku!! Aku akan mencari mu walau dimanapun (melainkan kalau handphone itu ditutup),





Tetapi hadiah yang paling di nanti²kan oleh setiap perempuan adalah..

MASUK MEMINANG dan NIKAHI dia → Tandanya dia serius n betul² ikhlas mencintai kamu.. :)





Allah S.W.T berfirman maksudnya ::

" Dan kahwinkanlah orang-orang yang sedirian diantara kamu, dan orang-orang yang layak (berkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya. Dan Allah Maha luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui." (An-Nuur:32)

9 comments:

  1. kalau dia bagi hadiah tudung?hahah

    ReplyDelete
  2. ^_________________^
    pernah bagi telekung, al quran dan payung...

    tapi sekarang dia dah tak ada dah kat dunia..

    hurmm...............

    v__________________v

    ReplyDelete
  3. cik ila.. kalu tudung tu kire kain la yg :)

    crew fathi.. sama2lah berdoa agar insan yg kite sayangi itu panjang umurnya, diberkati hidupnya :)

    ReplyDelete
  4. Betul2... yang paling Mak usu tunggu la orang meminang.. tapi sampai sekarang xda..hihihi

    ReplyDelete
  5. mak ucu... berdoa la. hehe.. kalau nk kawen cepat pon, doa je byk2, hee..

    ReplyDelete
  6. suke benor tengok hadiah2 kat atas..
    tapi kita tak pernah dapat pun..waaaaaaa....
    sedihnya..

    ReplyDelete
  7. eita,, kalu xde org nk bg, beli senirik je, hik3

    ReplyDelete
  8. Sedih sidia memberikan cincin kepada orang lain. Sedangkan esok hari jadi saya. Saya sangat2 la berkecil hati.

    ReplyDelete
  9. dia bagi sejadah kt saya ...... hadiah pertama yang saya dapat

    ReplyDelete