Followers

Friday, January 25, 2013

Cara Menghilangkan Hitam Bawah Mata

Penyebab hitam/gelap bawah mata

Ada banyak sebab terjadinya keadaaan ini, antaranya ialah;

  • Genetik - lebih cenderung kepada orang yang berkulit hitam dan kita-kita orang asia ni yang lebih banyak melanin pada kulit. (nak buat camno kan?)
  • Banyak terdedah pada cahaya matahari (sun damage) - sangatlah bertepatan dengan cikgu yang dari belajar lagi sangatlah terdedah dengan cahaya matahari dengan sangat banyak dan tidak mengutamakan kesihatan kulit. Ia menyebabkan kulit kita lemah, terutamanya kulit bawah mata!
  • Allergy - orang yang selalu alergi, bersin-bersin menyebabkan lingkaran gelap ni makin parah.
  • Penuaan - Makin menua (mestilah makin tua kan?takkan makin muda. Bila makin tua ni kulit makin hilang keupayaan mengekalkan kolagen dalam kulit, maka kulit bawah mata yang sangat halus ni menjadi mangsanya.
  • Stress
  • Tak cukup tidur
  • Terlebih kopi, teh, alkohol, merokok dan melakukan perkara yang tak berfaedah setiap malam!(jaga malam ler)

Cara hilangkan lingkaran hitam bawah mata :

  • Bagi yang mengalami kerosakan akibat terlampau banyak terdedah kepada cahaya matahari, boleh amalkan makan vitamin C Shaklee Sustained release Vita-C 500 mg yang membekalkan 500 mg Vitamin C dan 120 mg bioflavonoids! Vitamin C dapat menguatkan dinding salur darah kita. Malahan vitamin C ni penting dalam pembentukan kolagen! sunburn yang biasa tu mudah pulih dengan pengambilan Vitamin C ni. 
  • Bila dan semakin tua ni, kulit memang mudah hilang elastisitinya. Kerana kurangnya kolagen. Maka boleh la mengamalkan kolagen Shaklee Collagen Powder. Penggunaan berterusan selama 4 minggu telah dibuktikan melalui ujian klinikal dapat  Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sebanyak 55%Sehari satu paket membekalkan 4000mg proprietary RSS Collagen. (RSS tu Red Snapper Scale - sisik ikan merah). 
  • Kalu kita alergy, insyaallah hilang dengan pengamalan Vita C dan alfalfa. stress hilang, mudah tidur, maka takkan jadi lagi gelap bawah mata.. tapi nak hilangkan kesan yang ada tu, ikut langkah-langkah di atas ya.

Pengalaman saya sendiri, dengan kolagen ni dan pengambilan Vitamin C, lingkaran gelap bawah mata saya berkurangan. Wah...sangat kagum! dalam masa 2 minggu je..ada 2 minggu lagi, kot-kot boleh hilang terus..yahooo..



P/S : admin tolong promote je.. sebab admin pun makan supplement SHAKLEE  ni juga.. setakat ni, feedback memang terbaik.. apa2 hal, contact SHAKLEE independent distributor yg sah ni :

shazdeshoppe (Azah)

Shaklee ID : 877223
HP : 012-9735324
Email : shazdeshoppe@gmail.com

Penghantaran ke Seluruh Malaysia,

COD : Cheras, KL



3 comments:

  1. Dapatkan Produk Shaklee Dgn Harga Istimewa Dalam Bulan Ramadhan & Hari Raya!
    Info lanjut :
    Sms@Wasup : 013.7385750
    Page : Momshealthbeauty
    link blog : shazdeshoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Feel free to link blog : shazdeshoppe.blogspot.com
    Blog berwajah baru ;)
    Dapatkan info2 terkini mengenai shaklee
    TQ SHARING :)

    ReplyDelete
  3. Promo apa lagi bulan September ni??
    Beli 6 Shaklee Collagen Powder PERCUMA 1 Shaklee Collagen Powder

    Maknanya, anda bayar RM1788 untuk 6 kotak Shaklee Collagen Powder, anda akan dapat 1 kotak Shaklee Collagen Powder yang bernilai RM298 secara percuma. Anda Jimat RM298!!!

    Dengan pembelian Set Promo 6 Percuma 1 ini anda layak untuk:

    * Keahlian Percuma Shaklee yang bernilai RM75
    * Pembelian Set Promo pada HARGA AHLI yang jauh lebih murah. Jimat RM360 untuk set Promo ini.
    * Automatik Bonus sebanyak RM100++ akan dimasukkan ke akaun bank anda pada bulan hadapan.

    ReplyDelete