Followers

Sunday, January 27, 2013

Hati-hati Bila Diet

Ingatan buat para gadis yang sedang intensif diet. Memang elok bila mengamalkan diet yang teratur kerana ia boleh meningkatkan kesihatan diri. Tapi jangan pula keterlaluan. Hal ini kerana, diet yang kronik hanya akan membuatkan seseorang itu kehilangan berat badan buat seketika sahaja dan berat badan itu akan kembali bertambah tak lama kemudian. Yang dirisaukan mungkin ia akan merendahkan kadar kolestrol yang elok untuk badan kita dan boleh juga meningkatkan kadar risiko penyakit jantung! hati-hati ya! 

Sumber : Majalah Remaja



P/S : Nak diet, boleh saje, asalkan nutrient penting dalam badan kita mencukupi.. u all boleh cuba produk-produk yg mengeyangkan tanpa kita rasa nak makan banyak.. Contoh ; Susu ESP Soya. perut anda lebih terasa kenyang, lebih-lebih lagi jika kita minum susu ni ditambah dgn mknn2 lain seperti oat, kurma, madu etc.. lebih rasa sedap lagi mengeyangkan, di samping ada kelebihan-kelebihan yg lain! Utk kulit cantik terutamanya.. cubalah! ;-)

**ada juga susu untuk pelansingan bagi yg berbadan gemuk, nk diet & kurus, boleh cuba set pelansingan SHAKLEE.. InsyaAllah boleh kurus dengan cara yg lebih sihat.. ramai yg dah berkesan guna produk ini.. cubalah! :-)

No comments:

Post a Comment