Followers

Thursday, June 19, 2014

Petua Untuk Menjadi Tinggi

a. Jika anda banyak mengambil makanan dari produk gandum, akan menjadikan badan anda tinggi, berbanding orang yang banyak memakan makanan dari produk beras.
b. Orang Benggali menjadikan capati sebagai makanan ruji mereka. Majoritinya mereka tinggi kerana mereka banyak makan capati. Capati dibuat dari tepung ata dan sebenarnya tepung ata adalah tepung gandum tulen dan itulah sebabnya tepung ini berwarna keperangan iaitu warna sebenar gandum sebagaimana warna spagheti dan makaroni.
c. Orang Afghanistan makan roti gandum tulen yang menjadi makanan rujinya.
d. Pelakon Cina di Hollywood kini ramai yang segak tinggi macam orang Amerika. Setelah mereka berhijrah, mereka melahirkan generasi muda yang makan makanan yang sama atau mirip makanan orang Amerika yang banyak makan produk gandum.
e. Orang Jepun moden dan Cina moden yang tinggal di Hong Kong juga sudah berubah selera mereka dan gemarkan piza dan pelbagai roti. Apabila ia dimakan dengan kerap, jadilah mereka generasi baharu Jepun dan Cina yang tinggi.
f. Orang Cina di Tanah besar Cina serta orang Jepun, secara tradisinya memang menjadikan beras dan produk beras seperti beehoon, kuehteow dan sebagainya sebagai makanan utama mereka. Inilah faktor utama yang menjadikan mereka pendek sebagaimana juga orang jawa di Indonesia dan juga yang merantau ke Malaysia .
g. Sekiranya anda mula menukar selera dengan memakan makanan produk gandum, generasi muda kita akan menyaingi ketinggian orang Amerika.
h. Orang Arab di Arab Saudi ada yang tinggi dan pendek. Mereka yang banyak makan produk beras akan pendek, dan mereka yang banyak makan produk gandum akan menjadi tinggi.

No comments:

Post a Comment