Followers

Saturday, November 17, 2012

Kriteria Lelaki Pilihan Wanita

1. Boleh dipercayai 


Dalam mencari cinta, lazimnya wanita mencari lelaki yg boleh dipercayai. Dalam erti kata lain, jujur. Ramai lelaki khususnya yg cuba menjadi buaya darat lazimnya tidak jujur dan gemar mempermainkan hati wanita. Jadi, kalau anda mahu disayangi, jujurlah dan jadilah orang yg boleh dipercayai.

2. Berani dan punya komitmen

Sesetengah lelaki sangat takut utk meluahkan kata-kata kerana tidak yakin dengan diri sendiri. Jadilah lelaki yg berani kerana apabila mahu mengikat komitmen dengannya, anda harus memikul tanggungjawab besar.


3. Ikhlas

Lebih ikhlas anda dgn pasangan, itulah yg bakal anda terima darinya. Tetapi jika anda tidak jujur selagi itulah anda tidak akan mendapat cinta ikhlas darinya. Sesetengah lelaki beranggapan pasangan tidak tahu segala tindakannya tetapi sekali rahsia anda terbongkar, hatinya begitu terluka dan pastinya dia tidak mempercayai anda lagi.

4. Romantis

Ramai wanita mengidamkan lelaki romantis. Ia bukan ukuran kasih sayang. Romantis hanya menambah baik pada suatu hubungan. Namun, AWAS, lelaki romatis ini biasanya dikaitkan dengan lelaki mata keranjang.

5. Pegangan agama

Wanita bukan sahaja menginginkan kebahagiaan di dunia, tetapi juga di akhirat. Oleh itu, mereka mencari lelaki yg ada cahaya keimanan dalam dirinya. Lelaki yg tahu hukum hakam agama dan bukan lelaki yg mengabaikan perintah Allah dan membuat undangp-undang dan hukumnya sendiri.



No comments:

Post a Comment